Hajnali kéznek rajzolt remekje,
Éjjeli titokba burkolt ereklye.
Újra ilyet, alkotni képtelen,
Ő az egy s maga a végtelen.

Gyilkos kezem arcodat érzi,
Szemem könnye lelkedet vérzi.
A háború vagyok én magam,
Te áldozattá válsz általam.

A béke maga mit jelentesz,
Engem ellentétté teremtesz.
Életveszélynek szagától riadok,
Fertő tó, melyből halált ihatok.

Nem lehetsz enyém békés hajnal,
Alkony vagyok én, egy a zajjal.
Mert széllé porladnál karomban,
A béke meghal fekete dalomban.

Engem követsz, vagy előzől meg,
Minket évek során egymáshoz szőttek.
Én vagyok a háború, és te a béke,
Egyik a másik kezdete, vagy a vége.

Veled lep meg a vég, téged sodor,
Lélekfogytig marad életem komor.
Nem vagyok tied. De te sem enyém,
Eggyé olvadunk a tudatlanság jegén.

Béke és harc jár kéz a kézben,
Fehér galamb rúg a hevült vérben.
Rövid románc, élni már képtelen,
Hisz ő az egy.. S maga a végtelen.

"Én már aligha változom meg...
Minden vonásom végleges.."
 
                                                                       Streck Dániel
 
 
 
 

 

 

Szerző: Streky.  2011.12.18. 21:24 1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://streky.blog.hu/api/trackback/id/tr433474200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzsásztinusz a kabátos 2011.12.19. 19:33:20

A béke és háború romantikus és Hégel filozófiája szerinti felfogásának nagyon szép megrajzolása ez, melyben ezen ellentétpár egymást feltételező valóságként bukkan fel előttünk és bármelyik megsemmisül a másik nélkül. Mindez dramatizáltan és találó metaforákkal díszítetten tálalt. A keresztény ember úgy gondolja, hogy a béke több, mint erőegyensúly, vagy háborúhiány, mert az igazság szeretetben történő megvalósítását jelenti, ami minden helyzetben mást jelent, mást kíván. Mércéje az Isten Jézusban megmutatkozó szeretete.
süti beállítások módosítása