Ablakon kinézve, fogalmazok panaszt,
Tél követi az őszt, és nyár a tavaszt.
Múlik az idő, gyorsabban ahogy élek,
Az évek ablakain át, kacagnak a vének.
 
Nem tudok mit tenni, szalad az élet,
És én nem találom sehol, a segítő féket.
Nem lesz időm, hogy megtegyek mindent,
Nem utálhatok Ördögöt, nem szerethetek Istent.
 
És porrá öregszik az óráknak teste,
Csillagok zuhannak, minden egyes este.
Csonttá vénül, a tettek szándéka,
Sietőssé válik, a ráérésnek játéka.
 
Hisz nincs idő, vége lesz a zenének,
Mielőtt súghatnál, a végtelenség nejének.
Kihullik a toll, életed szárnyából,
Gongszó ordít, a harangnak szájából.
 
Nem írtam még verset, nem is daloltam,
Nem valltam szerelmet, ifjú dalomban.
Nem ittam vizet, és nem nyeltem ételt,
Nem kóstoltam nappalt, nem kortyoltam éjjelt.
 
Messziről láttam csak, istenek hegyét,
Nem olvastam gyereknek, altatót és mesét.
Nem lélegeztem soha, és nem láttam semmit,
Nem voltam az, aki szemeket felnyit.
 
Nem is éltem, csupán illúzió és ámítás,
Nem volt ébrenlét, csak egyetlen ásítás.
Koporsóm süllyed, a feledés mélyébe,
De sietek egy újabb, esélynek méhébe.
 
Élj hát úgy, hogy szavadtól zengjen,
Mindenkiben a világ, de főleg bennem!
 
                                                                     Daniel

 

 

Szerző: Streky.  2011.11.23. 22:32 4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://streky.blog.hu/api/trackback/id/tr603407213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzsásztinusz a kabátos 2011.11.25. 21:52:00

A filozófusok a mai napig vitatkoznak ezen komoly vers élményes fő gondolatáról, arról, hogy mi az idő. Az összes változások (mulandóság) utólagos mérője? Ha valami gyorsan változik, lassúnak hat az idő, ha meg lassan változik, akkor úgy tűnik, mintha nem is lenne. Vannak olyan értékek: szeretet, élet, melyek még a nem hívőknek is időtlennek tűnnek. A keresztény filozófia az időt a teremtett világ átmeneti állapotához tartozó és annak mulandóságát mérő dolognak tartja, amely megszűnik a világ sorsának Krisztus általi beteljesedésekor. Ekkor lezárul az emberiség és Föld mostani létformája és fájdalmas tisztuláson áthaladva belép a Szentháromság Egy Isten örök szeretetének országába. Megszűnik a romlandóság mindenben, és a teljes tökéletesség állapotában a mostani értelemben vett változás, és az azt kísérő, azt nyilvánvalóvá tevő idő is megszűnik. Az életteliség és szüntelen újdonság ott a tökéletesség ragyogásába öltözködik és a személyes szeretet időtlen viszonyulásává változik át Isten és egymás iránt (ez a szentek közössége). Az örökkévalóságra irányított lélekkel alkotott ember örökzöld élménye ez, amit e vers megfogalmaz: az ember és vágyai a legerősebb bizonyítékok, jelek Isten és az ő országa mellett, mert szüntelenül meghaladják a testi korlátokat, az anyagvilág és evilági szellemi élet és kapcsolatrendszerek összes lehetőségeit...és makacs következetességgel minden evilágin túlra mutatnak. Nem lehet, hogy mindent meg ne valósítsál, amire vágysz? Igen! Az azonban már most látható a sok korlát és mulandóság miatt,hogy nem itt a földön, hanem az Istennél fog mindez megtörténni ez a nagy vágybeteljesülés, kiteljesülése személyünknek. Itt lent erre eleve se idő, se lehetőség, se megfelelő létforma.

Gonoszkaboszorka 2011.11.28. 14:40:53

A végtelenség neje valahogy nem illik oda számomra,de a téma és a megfogalmazás nagyon jó.

Gonoszkaboszorka 2011.11.28. 14:43:10

@Dzsásztinusz a kabátos: Rólad Bergson és Borges jut eszembe......az idő újabb cáfolata.....

Gonoszkaboszorka 2011.11.28. 14:44:25

Olvasd el Borgestől Az elágazó ösvények kertjét...... ;-)
süti beállítások módosítása