Egy utolsót mesélve
Tekintek rád.
Igaz, sokat remélve,
Szólok hozzád.

Vajon érted-e mesém,
Miről szólok.
Mélyen látsz-e belém,
Könnyt szórok.

Puskapor szagát érzem.
S hangját hallom.
Lelked mesémmel vérzem,
Abba kéne hagynom.

De érdekel. Látom én,
Szemed csillog,
Mint egy ékszerköltemény,
Fényezve pislog.

Halálos sebek száma,
Ezerre rúg.
Csatatéren zajló dráma,
Társam idesúg:

- Vidd majd haza híremet,
Mondd el nekik,
Hazámért adtam szívemet,
Miből a halál eszik.

Gránát robban felém,
Ugrani kell,
Látom társam szemén,
Helyette az felel.

Megbocsájtott nekem,
Nincs mit tenni.
Fegyverét felveszem,
Muszáj menni.

- Szanitéc! Az élet veszít,
S tudja már belül,
Itt az orvos sem segít,
Feladva elterül.

De én csak rohanva előre,
Merre a remény vezet,
A tudattól kapok erőre,
Hogy majd mesélhetek neked...

- Aludj. Jóéjt kisunokám,
A mese véget ér.
- Mára nincs több komám!
Nagyapád aludni tér.

S az ajtót becsukva,
Az ifjúból.
Bár szemét lecsukva,
Katona lesz újból..
Katona...
 
                                                                   Streck Dániel
Szerző: Streky.  2011.12.25. 23:47 2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://streky.blog.hu/api/trackback/id/tr343495820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzsásztinusz a kabátos 2011.12.26. 21:32:55

Jól és művészien megfogalmazza az idős katonapapa "meséjének" belső lélekrajzát. Sok ilyet hallgattam én is idős katonáktól, vitézektől. Embert próbáló, kegyetlen, nehéz időkben hűségesek voltak a Hazára és Kormányzójukra tett esküjükhöz és hősiességből, hazaszeretetből, emberségből jelesre vizsgáztak. Aztán megalázták, megkínozták, meghazudtolták és megnyomorították, elhallgattatták a vörösök ezeket a nagypapákat. Sajnos az utódok hazaszeretete többségében a neveltetésük, környezetük stb. miatt már nem a nagyapáé, nagyapáké. Példamutatásuk sokak számára lényegtelen és érthetetlen, vagy irritáló. Bárcsak lenne olyan magyar honvédség, melyben folytatható volna a papák útja!

Gonoszkaboszorka 2011.12.27. 14:02:08

Az én olvasatomban háttérbe szorul a történelem, gyakorlatilag mellékes. A háború mindig néhány barom ötlete,akik ezreket százezreket küld lemészároltatni valami hülye álom miatt.
Viszont én is sok ilyet hallgattam gyerekkoromban. Le is kéne írnom, hisz nincs már,aki meséljen.Emlékek.Apró, mégis hatalmas csodák. Hazajönni több ezer kilóméterről gyalog évek múltán.Menteni,védeni,aki fontos. Évekig várni valakit. Túlélni napról-napra. Az idő által megszépített történetek,amiket kukoricafosztás, mákpörgetés, borsószedés közben hallgattam.Régi,megsárgult fényképek.Mesélők.Mára keresztek a temetőben.
süti beállítások módosítása